Sunday, July 26, 2009

Sanah Helwah Anakanda

Pertama kali saya terlupa mengucapkan happy birthday kepada buahati, Anis Hasyiqin Harithah...sudah menjadi kebiasaan saya menjadi orang pertama yang wish besday ahli keluarga...tetapi kali ini saya yang menjadi 'ammah terakhir yang wish. situasi ini sudah menjadi tradisi keluarga, setiap kali tibanya hari lahir ahli keluarga. inilah yang mengikat kemesraan kami. (^_^)... Selamat Ulangtahun Kelahiran Buat Anakanda Anis Hasyiqin yg ke 8... Maafkan Alang terlewat wish...

1 comment:

Perjalananku said...

assalamualaikum buat adkku..bgs la 2 dah start belajar dan 2..dlm masa 3 thn ni tuntutlah ilmu sebanyak mungkin di bumi yang barakah itu..teringat abg pada sabda Rasulullah s.a.w :
من سلك طريقا يطلب فيه علما, سهل الله له طريقا إلى الجنة
"sesiap yg memudahkan jalan seseorang untuk menuntuk ilmu, nescaya Allah akan memudahkannya jalan ke Syurga ".

begitu besarnya fadhilat orang yang membantu seseorang menuntut ilmu, apatah lagi kita semua di alam menimba ilmu pengetahuan..

kalau kita lihat di dalam kebanyakan hadis di dlm kitab2 hadis baginda Rasulullah s.a.w mengunakan kalimah " Yatlubu " iaitu mengali @ bersusah payah..dan ingatlah setelah segala kesusahan itu akan datang kemudahan.

Kolej Universiti Insaniah (KUIN)
Alor Star Kedah.
10.38am

www.hatinurani86.blogspot.com

Firman Allah S.W.T
"Dan sesungguhnya akan Kami berikan cubaan kepadamu sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan berilah berita gembira kepada orang-orang yang SABAR"