Saturday, May 8, 2010

Luahan hati Qiraat Tahun 1


Hari demi hari berlalu dan kini tibalah hari yang bertarikh 8 Mei 2010 yang dinantikan oleh semua mahasiswa/wi qiraat.. Hari ini merupakan hari pertama peperiksaan tahriri akan berlangsung.
Jam tangan menunjukkan hampir jam 9 pagi... semua mahasiswi diminta masuk ke dewan imtihan dan mengambil tempat yang telah ditetapkan.
Debaran semakin terasa.... sebentar lagi sekeping kertas yang dinanti-nantikan akan terpapar diretina mata...
Namun,di suatu sudut yang lain..ada mata-mata yang memerhatikan akan setiap yang berlaku...
apakan daya mata ini hanya mampu memandang sayu dan tidak berupaya untuk bersama-sama mereka pada hari ini dalam meneruskan "perjuangan" dalam medan imtihan...
"Mahasiswa/wi qiraat tahun 1 tidak dibenarkan untuk menduduki exam 8 mei 2010"
Kalimah-kalimah inilah yang menjadi penghalang mata-mata sayu ini daripada bersama-sama berjuang di medan imtihan itu....
YA ALLAH...
Tabahkan hati kami dalam mengharungi ujian dan tarbiah dari-Mu..moga apa yang berlaku terdapat hikmah yang bernilai buat kami semua..
semoga Allah memberi Hidayah dan Taufiq kepada pihak yang bertanggungjawab..ameen
Salam imtihan buat sahabat-sahabiah qiraat tahun 2...buat yang terbaik..gunakan peluang imtihan yang diberikan ini dengan sebaiknya..
.
Salam imtihan jua buat semua...
Luahan hati: albahanjiah qiraat tahun 1
Aisha: ini baru luahan seorang daripada 140 pelajar qiraat..ana rakamkan luahan sahabat ana sbg mewakili luahan perasaan sahabat2 yg lain...
dalam bersabar dan redha dengan ketentuan-Nya..kita juga mestilah berusaha menuntut kembali HAK KITA yang telah diabaikan agar generasi akan datang tidak merasa kepedihan kami rasai sekarang..
Ayuh Bangkitlah sahabat Mahasiswa/wi ku..kita tuntut Hak Kita!!! HAK TETAP HAK...
STUDENT POWER!!!!!

1 comment:

Sihat Muslim said...

surah Yusuf,potongan ayat 87~
"..dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir."..

*doakan kami pljar medik sini jugak.

Firman Allah S.W.T
"Dan sesungguhnya akan Kami berikan cubaan kepadamu sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan berilah berita gembira kepada orang-orang yang SABAR"